بخشی از فرمایشات مرحوم دکترکاتوزیان در اولین دوره مدیریت قضایی دادگستری استان تهران

ارسال شده توسط ادمین در 12 شهریور 1393 ساعت 15:23:44

                                            بخشی از فرمایشات  مرحوم دکتر کاتوزیان در اولین دوره مدیریت قضایی دادگستری استان تهران :

 

- یک قاضی وقتی لباس قضا می پوشد مثل یک زایریست که لباس زیارت می پوشد. بنابراین نباید در حال قضاوت عصبانی شود.با وقار بودن با تکبر متفاوت است.

- اگر نشان دهید که قابلیت انعطاف دارید و فرمان پذیر هستید، فرمان همیشه از جاهای مختلف صادر میشود.

- با ارباب رجوع خوشرو باشید. به ندای وجدان در موقع قضاوت پاسخ دهید.شما پاسدار عدالت هستید. به آثار و عواقب احکام خود باید بیاندیشید. کاری کنید علاوه بر قاضی بودن انسان باشید و این خلق خوش حتی از قضاوت خوش بهتر است...

- منطق حقوق منطق ریاضی نیست که شما فکر کنید قانون را کبری قرار میدهید و موضوع را صغری و حکمش را در صغری اجرا میکنید. مجازات قتل اعدام است.این شخص قاتل است پس باید اعدام شود.همیشه به این سرراستی نیست. منطق حقوق، منطق اقناعیست.

- وقتی میگوییم عادلانه رای دهید شما مجبورید بگونه ای آرای خود را به قانونگذار نسبت دهید.اگر این هنر را داشته باشید موفق میشوید و اگر نتوانستید مجبورید صرفا قانون را اجرا کنید..

این مطلب را به اشتراک بگذارید:


  • درباره ما

    موسسه حقوقی فقیه نصیری در بهار سال هشتاد و هشت به همکاری سه نفر از وکلای پایه یکم دادگستری ، عضو کانون وکلای دادگستری استان مازندران ، به مدیریت عاملی آقای البرز فقیه نصیری، ریاست آقای احسان فقیه نصیری و نائب رئیسی آقای گودرز فقیه نصیری(با بیش از دو دهه فعالیت در این عرصه) تحت ...

  • ارتباط با ما

    نشانی: چالوس، مقابل دادگستری، ساختمان وکلا، طبقه اول، واحد سوم

    تلفن: 01152255455 , 01152254080