مخالفت الهام با تغییر آنی قانون مجازات اسلامی

ارسال شده توسط ادمین در 6 آبان 1393 ساعت 00:56:22

مخالفت الهام با تغییر آنی قانون مجازات اسلامی

رییس مرکز تحقیقات شورای نگهبان با اعلام مخالفت خود نسبت به تغییر آنی قانون مجازات اسلامی، گفت: با توجه به قوانین حقوقی قبل و بعد از انقلاب، ناگزیر باید به دنبال تغییر در قوانین باشیم.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خراسان، دکتر غلامحسین الهام طی سخنانی در کارگاه آموزشی بررسی قانون مجازات اسلامی جدید، تصریح کرد: تغییر قانون مجازات اسلامی به معنای تغییر گفتمان حقوق نیست.

وی بر ضرورت انجام اصلاحات در قانون مجازان اسلامی تاکید کرد و افزود: نباید تغییر یا اصلاح قانون مجازات اسلامی به گونه‌ای باشد که تجارب قضات در دستگاه قضایی پس از ۲۰ سال تکرار شود.

این استاد دانشگاه با تاکید بر لزوم آشنایی وکلا و قضات با قانون جدید مجازات اسلامی، اظهار کرد: تغییر در این قانون یک دغدغه ذهنی برای قضات و وکلا محسوب می‌شود.

به گفته الهام، تغییر در قانون مجازات اسلامی سیستم قضایی کشور را با یک چالش اساسی مواجه خواهد کرد.

وی اصلاح قانون مجازات اسلامی را همانند تعمیر ساختمانی فرسوده دانست که در حال ویران شدن است و تاکید کرد که نباید برای ساخت این ساختمان از همان مصالح ساختمانی گذشته استفاده کرد.

رییس مرکز تحقیقات شورای نگهبان در ادامه یادآور شد: تحولات سریع و آنی در نظام قضایی کشور مطلوب نیست.

وی در عین حال، ماده ۹۰ قانون جدید مجازات اسلامی را مترقی‌ترین ماده این قانون نسبت به قانون فعلی مجازات اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: در این ماده به موضوع کیفری اطفال توجه ویژه‌ای شده است که در خور توجه است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: در قانون جدید مجازات اسلامی به مواردی نظیر علم به موضوع، علم به نتیجه و مسئولیت اشخاص حقوقی نیز اشاره شده است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:


  • درباره ما

    موسسه حقوقی فقیه نصیری در بهار سال هشتاد و هشت به همکاری سه نفر از وکلای پایه یکم دادگستری ، عضو کانون وکلای دادگستری استان مازندران ، به مدیریت عاملی آقای البرز فقیه نصیری، ریاست آقای احسان فقیه نصیری و نائب رئیسی آقای گودرز فقیه نصیری(با بیش از دو دهه فعالیت در این عرصه) تحت ...

  • ارتباط با ما

    نشانی: چالوس، مقابل دادگستری، ساختمان وکلا، طبقه اول، واحد سوم

    تلفن: 01152255455 , 01152254080