قانون گذار با ازدواج سرپرست با فرزند خوانده مخالف است، در هیچ دفتر خانه ای ازدواج سرپرست با فرزند خوانده ثبت نشده است

ارسال شده توسط ادمین در 6 دی 1393 ساعت 23:11:49

قانون گذار با ازدواج سرپرست با فرزند خوانده مخالف است، در هیچ دفتر خانه ای ازدواج سرپرست با فرزند خوانده ثبت نشده است

رئیس شعبه 45 دادگاه عمومی و انقلاب تهران گفت: قانون جدید حمایت از کودکان بی‌سرپرست، ازدواج سرپرست با فرزندخوانده را پیش‌بینی نکرده و چنین ازدواجی تاکنون وجود خارجی نداشته است.

"حجت‌الاسلام موسوی" ، با اشاره به وجود استثنائات در قانون ازدواج سرپرست و فرزندخوانده اظهارداشت: این موضوع مطابق قانون ممنوع است و در قانون جدید حمایت از کودکان بی‌سرپرست به شرط وجود استثنائاتی پذیرفته شده که در موارد نادر با حکم دادگاه انجام می‌شود.
 
وی ادامه داد: چنانچه ازدواج سرپرست با فرزندخوانده به مصلحت وی باشد و نظر مشورتی بهزیستی نیز در این زمینه موافق باشد در این صورت باز هم باید شرایط وجود مصلحت احراز شود.  

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: قانون ازدواج سرپرست با فرزندخوانده را پیش‌بینی نکرده است و چنین ازدواجی تاکنون وجود خارجی نداشته است و قانون تنها دست قاضی را در این قضیه بازگذاشته است.   
 
رئیس شعبه 45 دادگاه عمومی و انقلاب تهران در پایان با بیان اینکه فرزندخواندگی موجب محرمیت نمی‌شود خاطر نشان کرد: با وجود اینکه در هیچ‌ دفترخانه‌ای ازدواج سرپرست با فرزندخوانده ثبت نشده است بی‌جهت بر روی این قضیه مانور داده می‌شود و این درحالی است که قانون جدید حمایت از کودکان بی‌سرپرست نقاط قوت بسیاری دارد.  

گفتنی است؛ قانون جدید حمایت از کودکان بی‌سرپرست که در تاریخ 31 شهریور ماه 1392 در مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 10 مهر ماه 1392 به تایید شورای نگهبان رسیده، در تاریخ اول آبان ماه 1392 از سوی رییس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

باشگاه خبرنگاران

این مطلب را به اشتراک بگذارید:


  • درباره ما

    موسسه حقوقی فقیه نصیری در بهار سال هشتاد و هشت به همکاری سه نفر از وکلای پایه یکم دادگستری ، عضو کانون وکلای دادگستری استان مازندران ، به مدیریت عاملی آقای البرز فقیه نصیری، ریاست آقای احسان فقیه نصیری و نائب رئیسی آقای گودرز فقیه نصیری(با بیش از دو دهه فعالیت در این عرصه) تحت ...

  • ارتباط با ما

    نشانی: چالوس، مقابل دادگستری، ساختمان وکلا، طبقه اول، واحد سوم

    تلفن: 01152255455 , 01152254080