دستگاه قضا با فعالان رسانه ای متخلف برابر قانون برخورد می کنند

ارسال شده توسط ادمین در 1 بهمن 1393 ساعت 23:08:01

دستگاه قضا با فعالان رسانه ای متخلف برابر قانون برخورد می کنند

یک حقوقدان گفت: برخی فعالان رسانه‌ای بارها و بارها دچار تخلفات حرفه‌ای شده‌اند که دستگاه قضا با چنین افرادی برابر قانون برخورد می‌کند.

«هوشنگ پوربابایی» در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تکرار تخلفات و توقیف مکرر نشریات برخی افراد رسانه‌ای، گفت: بر اساس قانون مطبوعات و نحوه ترکیب و دخالت مدیر مسئول و سردبیر با رویدادها و اخبار اجتماعی و با توجه به سرعت انتشار و دقت در خبر، می‌توان قصور سردبیر و یا مدیر مسئول را جزئی از اشتباهات مجله یا روزنامه قلمداد کرد.
 
وی ادامه داد: اگر چه این مسائل عمدی نباشند اما جزء ذات جدایی ناپذیر مطبوعات است.
 
پوربابایی افزود: برخی فعالان رسانه‌ای بارها و بارها دچار تخلفات حرفه‌ای شده‌اند که دستگاه قضا با چنین افرادی برابر قانون برخورد می‌کند.

این حقوقدان در پاسخ به این سوال که آیا نشریه یا صاحب امتیازی که بارها توسط هیات نظارت بر مطبوعات تذکر می‌گیرد، می‌تواند مجددا مجوز اخذ کند؟ تصریح کرد: ممکن است یک خبرنگار یا سردبیر در تنظیم خبر اشتباه کند، اما این مسئله به صرف دادن تذکر نمی‌تواند اسباب نقض حقوق اجتماعی افراد شود.
 
پوربابایی افزود: اگر مدیر مسئول یا صاحب امتیازی به سبب انجام وظیفه قانونی حتی در دادگاه به موجب حکم قطعی هم محکوم به مجازات شود، تا زمانی که براساس قانون، حقوق تکمیلی و حقوق اجتماعی را از آن شخص محروم نکردند، می‌تواند به تمام حقوق مدنی متمتع شود.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: نه تنها صرف تخلف، اسباب نقض در حقوق اجتماعی نیست بلکه صدور حکم مجازات هم باعث نقض حقوق اجتماعی افراد نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران

این مطلب را به اشتراک بگذارید:


  • درباره ما

    موسسه حقوقی فقیه نصیری در بهار سال هشتاد و هشت به همکاری سه نفر از وکلای پایه یکم دادگستری ، عضو کانون وکلای دادگستری استان مازندران ، به مدیریت عاملی آقای البرز فقیه نصیری، ریاست آقای احسان فقیه نصیری و نائب رئیسی آقای گودرز فقیه نصیری(با بیش از دو دهه فعالیت در این عرصه) تحت ...

  • ارتباط با ما

    نشانی: چالوس، مقابل دادگستری، ساختمان وکلا، طبقه اول، واحد سوم

    تلفن: 01152255455 , 01152254080