اصلاح ماده 100 قانون شهرداری ها

ارسال شده توسط ادمین در 14 بهمن 1393 ساعت 00:31:55

اصلاح ماده 100 قانون شهرداری ها

کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در نشست امروز خود به بررسی و تصویب موادی از لایحه اصلاح ماده 100 قانون شهرداری ها پرداخت.

ولی اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار خانه ملت، اظهارداشت: در این جلسه که با حضور کارشناسان وزارت کشور و نمایندگانی ازشورای عالی استانها برگزار شد، لایحه‌ اصلاح ماده‌ 100 قانون شهرداری ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: براساس اصلاح صورت گرفته در این قانون،  از این پس نماینده سازمان مسکن و شهرسازی استان به اعضای کمیسیون ماده 100 افزوده می‌شوند.

گفتنی است ، کمیسیون ماده 100 شهرداری  مسوول رسیدگی به تخلفات عملیات ساختمان‌سازی در محدوده‌ شهرها یا حریم آنها است و مالکین اراضی و املاک واقع در این محدوده باید قبل از هر اقدام عمرانی و تفکیک اراضی و شروع ساختمان از شهرداری پروانه اخذ کنند.

رسیدگی به این تخلفات از وظایف کمیسیون ماده 100 شهرداری بوده و کمیسیون ماده 100 شهرداری نیز مرکب از نماینده‌ وزارت کشور به انتخاب وزیر کشور، یکی از قضات دادگستری به انتخاب وزیر دادگستری و یکی از اعضای انجمن شهر (شورای شهر) به انتخاب انجمن شهر است.

دولت در لایحه‌ خود پیشنهاد کرده بود تا به منظور اجرای مقررات ملی ساختمان در کشور نماینده سازمان مسکن و شهرسازی استان به این کمیسیون اضافه شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور یادآور شد:همچنین در جلسه امروز کمیسیون موادی از قانون تقسیمات کشوری مورد بررسی قرار گرفت اما رای گیری در مورد آن به جلسات آتی موکول شد.

به نقل از سایت خانه ملت

این مطلب را به اشتراک بگذارید:


  • درباره ما

    موسسه حقوقی فقیه نصیری در بهار سال هشتاد و هشت به همکاری سه نفر از وکلای پایه یکم دادگستری ، عضو کانون وکلای دادگستری استان مازندران ، به مدیریت عاملی آقای البرز فقیه نصیری، ریاست آقای احسان فقیه نصیری و نائب رئیسی آقای گودرز فقیه نصیری(با بیش از دو دهه فعالیت در این عرصه) تحت ...

  • ارتباط با ما

    نشانی: چالوس، مقابل دادگستری، ساختمان وکلا، طبقه اول، واحد سوم

    تلفن: 01152255455 , 01152254080